Κυριακή 7 Αυγούστου 2016

ΤΟΣΟ ΦΩΣ / Νίκος Πενταράς


Αηδόνι μου,
τόσο φως
που κελαηδά μαζί σου
κάθε αυγή
με ξεγελά
και βάζω τα καλά μου
να πάω στην εκκλησιά,
γιατί νιώθω
την κάθε μέρα
Κυριακή.

Στα δικά μου παραγγέλματα / Κυπριανού Ντίνος

Στα
δικά μου παραγγέλματα
το
μούτρο μου δέν ανταποκρινόταν
είχε
απο μέρες μεσίστιο το ύφος
ενώ
υπό μάλλης και οι επιθυμίες >>
Του είχα τάξει χαρές
το
πασπάλιζα με ψευτιές
ήθελα να είναι χαρούμενο ...
Χμ ...
Του
κακοφάνηκε τις προάλλες ,
τού'ταξα θάλασσα
Εδώ
και ώρα προσπαθώ
να το καλοπιάσω μ'ένα γλυκό νεράντζι
ξέρω του αρέσει πολύ μα ,,,
η
όξυνη όψη του
με σκιάζει
το βαζάκι
με
το γλυκό εκεί θα το αφήσω
δίπλα του ...
θα γλυκανθεί σάν ονειρεύεται .
Κων/νος Κυπριανού .

ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΔΑΧΤΥΛΟ / Τακκίδη Μαρίνα [Καπετανου ] (Ποιητάρισσα),


Στον πενταδαχτυλο ψηλα 
Να παω να κατιτζιησω 
Να στησω ενα πολυβολο
Τζιε τουρκο να μεν αφυσω

Τες πετρες θα κατρατζιηλω
Αν ντα να δω τον τουρκο
Να ανεβεννη το βουνο
Εγιω εν θα τον αφηκω
Εγιωνη τους βαρεθηκα
Τζιε θελω να τους δκιοξω
Να τους κατατρεξω οπως μπορω
Χτυπα μου πας τα τζιερατα
Η τουρκικη σημαια
Να την ξυλωσω να με την θωρω
Να ζησω με τα μαια
Τζιε μονο την κυπριακη
Σημαια θα ζωγραφισω
Να την θωρω να σιερουμε
Οσον τζιερο θα ζησω
<<<<<<<<<<<<

Μαρινα τακκιδη [καπετανου]

Η ΘΕΑ


Είναι ένα πλάσμα αέρινο,
σαν άγγελος μου μοιάζει,
όταν την βλέπω να περνά,
σε πειρασμό με βάζει
σαν τη Θεά του έρωτα,
σαν μία ανεράδα,
σαν οπτασία που έρχεται,
κάτω απ΄την φεγγαράδα,
μάτια γαλάζια, όμορφα,
κορμί αγαλματένιο,
δυό χείλια κατακόκκινα,
δέρμα σαν φιλτισένιο,
είναι ένα πλάσμα Θεικό,
γέννημα του μυαλού μου,
λες κι είναι ένα παιχνίδισμα,
του μαγεμένου νου μου,
νόμιζα πως κοιμόμουνα,
κι έβλεπα στ΄όνειρο μου,
αυτό το πλάσμα να περνά,
να παίρνει το μυαλό μου,
μα είναι Θεέ μου αληθινή,
τη βλέπω, την μυρίζω,
γυρνά και μου χαμογελά,
και μ΄έρωτα ανθίζω......
ΑΝΘΙΜΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ

Χαικού / Αθως Χατζηματθαίου

Βαλς ερωτικό 
χορεύεις κυκλάμινο
με τον αγέρα.


ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ / Μαρούλλα Πανάγου


Ηθελες έλλε τζιαι καλά να μπεις μες στην καρκιά μου
τζι είπες μου ότι θέλεις με, τζι επέλλανες μιτά μου
“Να το πιστέψω δύσκολο τες τσιόφτες σου να κόψεις”
είπου σσου τότες ,να χαρείς αλλού ν'αναορέψεις
Μα σου ατού! τζιαι γιναξιής όσον εν παίρνει άλλο
τζιαι το κακόν εγίνητζιεν απού μιτσίν μεάλο
άρκεψες να 'ρκεσαι στον νουν εσού την κάθη μέρα
τζι' ας σ' έδκιωχνα εν έφευκες πρωίν για την εσπέρα.
Στην σκέψη μου σουν τακτικά τζι εθώρου 'σσε ομπρός μου
η γνώμη μου εγύρισεν τζι αγάπησά σε φώς μου .
Τζι είπα σου πότε 'ννα μπορείς εμείς για να βρεθούμεν
να δούμεν αν ταιρκαζουμεν οι δκυο ν'αγαπηθούμεν
Μα σαν σού τό' πα άρκεψες πίσω εσού να κάμνεις
εφοητσιάστεις τζι αφορμή γυρεύκεις τζι' ας με χάνεις
Σαν σου συντήχαννα' φευκες, μέρες να μου συντήσεις
τζι άφηννες με να καφκουμε πριν να μου απαντήσεις
Απου την μιαν με έθελες μα που την άλλη τρέμει
που μέσα η καρτούλλα σου γυρίζει σαν ανέμη
πάλε σε ξαναρώτησα τι θέλεις πιον που μένα
αν ένι τζιαι μετάνωσες να γίνουν περασμένα
Τζιαι να πετάσεις για αλλού να κάμεις την φουλιά σου
μ άλλην αγάπη για να βρεις να μπει στην αγκαλιά σου
Το “θέλω” σε που τ' αγαπώ “ το'να μακρά που τ'άλλο
μα δα που φτάσαμεν τωρά, ξέρε δεν πάει άλλο
Πονεί η καρκιά σαν σου λαλεί ότι ποσιαιρετά σε
εν σταματά να σ' αγαπά τζι ακόμα εζητά σε
Αμμά την σφίγγω να γενεί πέτρα στην δύναμή μμου
τζι απού τα τώρα τζιαι να πά στην στράτα μανισιή μου
τζι η άλλη πον ναν τυχερή τζιαι ταίριν της πον να σαι
μεσ το βασιλειο του έρωτα μετά της σαν τζιοιμάσαι
Να ζιεις για πάντα στην χαρά τζι εμέν σαν με ξηχάσεις
με ειχα σε, με εισιες με τίποτες εν θα χάσεις
Τωρα λαλώ σου “στο καλόν” ετσι τουν το γραμμένο
άλλα λαλούσαμεν εμείς τζι αλλα το πεπρωμένο
να το αλλάξει μμάδκια μου κανένας εν ημπόρει
τζιαι πάντοτες το ριζικόν έσιει δικόν του στόρυ .

Βραδινός περίπατος / Ανδρέας Τιμοθέου

Βραδινός περίπατος
Τα βράδια
πάντα λίγο μετά τα μεσάνυχτα
στα καλντερίμια της πόλης
κυκλοφορούν σκιές,
μαζί τους και κάτι γάτες.
Γυρεύουν να ξεδιψάσουνε
από τις τρύπιες σωλήνες
παλαιών σπιτιών
που στάζουνε κι αυτές μεθοδικά
και μόνιμα
σαν θα ’πρεπε στον χρόνο.
Στο κέντρο
τα μπαλκόνια μυρίζουνε καρπούζι
στους περαστικούς,
μα εσύ αντί για χαράματα καλοκαιριού
και πάλι εκείνη την πρώτη κολοκύθα αναζητάς,
έστω τα θρύψαλά της
κι ας μην υπήρξε άμαξα ποτές
σαν στο ψιθύρισαν οι γάτες.

[Βαριά ανασαίνει απόψε η νύχτα]΄/ Λαμπής Γιάννος

Βαριά ανασαίνει απόψε η νύχτα
και στην καρδιά μου μια μαύρη λύπη ανθίζει
Απ’ έξω από τη κάμαρα μου
με τρελαίνει ένα τριζόνι,
δεν λέει να κοιμηθεί κι όλο κλαίει,
σίγουρος είμαι! δεν είναι του σαλεμένου μου μυαλού,
άκου! Τ’ όνομα σου λέει.
Οι ώρες σέρνονται βαριές και βουβές
κι αντηχούν στο λιθόστρωτο
ψελλίζοντας όλα αυτά
που δεν τόλμησα ποτέ να σου πω.
Αγάπη μου! το πόσο μου λείπεις
δεν θα μπορέσεις να μάθεις ποτέ,
οι ώρες που μου χάρισες,
τα λόγια που μου είπες,
τα θυμάμαι ξανά
και σε κάθε συλλαβή
πικρό δάκρυ χύνω.
Αγάπη μου! στα στήθη πονώ
τα λόγια μου ακόμα μια φορά
κόπηκαν στο στόμα,
τόσα χρόνια χάθηκαν
έμειναν άνυδρα και έρημα χωρίς εσένα
Αγάπη μου!
με τα φιλιά σου ράνε με απόψε,
όπως ραίνουν ένα νεκρό
και να θυμάσαι, ήτανε γραφτὸ
εγώ να σ᾿ αγαπήσω, τόσο πολύ,
που καμμιά άλλη γυναίκα ποτέ δεν έχει αγαπηθεί.

Παρουσίαση ποιητικής συλλογής «Οι μέρες τ' Αυγούστου»

  • Ο πολιτιστικός όμιλος «Άρτιον» σας προσκαλεί στην παρουσίαση της ποιητικής συλλογής του Αντρέα Τιμοθέου
    «Οι μέρες τ’ Αυγούστου»
    που θα γίνει την Τετάρτη 31 Αυγούστου, στις 8.15 μ.μ. στην αυλή του καφενείου «Περί Τέχνης»
    επί της οδού Κωνσταντίνου Καλογερά 72, Λάρνακα.

    Πρόγραμμα εκδήλωσης:
    Χαιρετισμός από τον ζωγράφο και Πρόεδρο του πολιτιστικού ομίλου «Άρτιον», κ. Ανδρέα Παρασκευά.
    Παρουσίαση του έργου από τους ποιητές Στέφανο Σταυρίδη και Ανδρέα Αντωνίου.
    Αντιφώνηση από τον ποιητή και ανάγνωση αποσπασμάτων από το έργο.
    Θα ακολουθήσει δεξίωση.

Σάββατο 6 Αυγούστου 2016

[Όπως το ματσικόριδον] / Ροδίνης Άνθος

Όπως το ματσικόριδον αντάν να πει ν’ ανθίσει
Κοντά στον όχθον τα’ αυλατζιού τζαι να μουσκουμυρίσει
Τζαι να σκορπίσει μυρουδκιές στους κάμπους τζαι τα ορη
Έτσι εν τζ’ η αγάπη σου, λαλείς μου πάντα, κόρη.



μπορείτε να το ακούσετε πατώντας: https://www.youtube.com/watch?v=TbXLjkBHUAs

και 

https://www.youtube.com/watch?v=yGD2PlwHzso

Άνθος Ροδίνης (βιογραφικό σημείωμα)


Γεννήθηκε στη Μόρφου το 1926. Παρακολούθησε μαθήματα φιλολογίας δια αλληλογραφίας. Ασχολήθηκε με τη γραφή από πολύ νεαρή ηλικία και κυρίως με το χρονογράφημα και με την σατυρική ποίηση.
Πρωτοεμφανίστηκε το 1942. Το 1947 άρχισε να εργάζεται σε διάφορες εφημερίδες της εποχής (Εσπερινή. Πρωτεύουσα. Έθνος, Πυρσός, Φώς) μέχρι το 1955, οπότε διορίστηκε λειτουργός προγραμμάτων κι εκφωνητής στην τότε Κυπριακή Ραδιοφωνική Υπηρεσία (αργότερα Ραδιοφωνικό Ίδρυμα Κύπρου). Στο ΡΙΚ συνέχισε να εργάζεται μέχρι την αφυπηρέτησή του, το 1986. Απεβίωσε το 2004. Ως Δημοσιογράφος έγινε γνωστός με το ψευδώνυμο: Διογένης, έχοντας και σχετική στήλη στην εφημερίδα Φιλελεύθερος. 

Έγραψε τόσο στην πανελλήνια Ελληνική δημοτική όσο και στο κυπριακό γλωσσικό ιδίωμα.

Έργα του:

Σατυρική Ποίηση: 

Ø  Με το φανάρι του Διογένη (σατιρική ποίηση, 1967).
Ø  Ο Διογένης χωρίς φανάρι (σατιρική ποίηση, 1969).
Ø  Με την άδεια σας (σατιρική ποίηση, 1974)
Ø  Με το κανόνι μου (σατιρική ποίηση, 1975).
Ø  Εκ του κατά Διογένην (σατιρική ποίηση, 1976).
Ø  Απ' την καλή κι απ'την ανάποδη (σατιρική ποίηση, 1980).
Ø  Πλυμένα κι άπλυτα (σατιρική ποίηση, 1983).

Ø  Φύρδην Μίγδην (σατιρική ποίηση 1986) 
     
     Λυρική Ποίηση: 
Ø  Λυρικές Νότες (ποιήματα, 1946).
      
      Άλλα: 

Ø  Όσα σέρνει η σκούπα (σατιρικά, 1948).
Ø  Σκίτσα της ζωής (ευθυμογραφήματα, 1949).

περισσότερα στη Διεύθυνση που αποτέλεσε και πηγή πληροφοριών:http://www.goodreads.com/author/show/5626663._

Πέμπτη 4 Αυγούστου 2016

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ του ΣΤΑΥΡΟΥ ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΑ


Οι Χτύποι της καρδιάς, ο κοινός κρίκος που μας συνδέει με τους απανταχού της γης συνανθρώπους μας

Κάθε φορά που έχουμε Ολυμπιακό Έτος - έτσι λέγονται τα έτη, που κατά την χρονική διάρκεια τους, πραγματοποιούνται Ολυμπιακοί Αγώνες -  έρχονται όμορφες αναμνήσεις στο μυαλό μου.  Ας πάμε περίπου 20 χρόνια πίσω (1996) τότε που παρακολουθούσαμε όλοι οι Έλληνες με κομμένη την ανάσα, να ακούσουμε την απόφαση των ΑΘΑΝΑΤΩΝ της Δ.Ο.Ε. για την διοργανώτρια πόλη της Ολυμπιάδας το 2004.

Στην τελική διαδικασία έμεινε η Ρώμη με την Αθήνα. Όταν ο αείμνηστος Χουάν Αντόνιο Σάμαρανκ, ανακοίνωνε πως η νικήτρια πόλη που θα φιλοξενούσε την Ολυμπιάδα το 2004 ήταν η Αθήνα παρακολουθούσα στην τηλεόραση από το σπίτι μας στην Αλάμπρα, σε ζωντανή σύνδεση τις εξελίξεις. Με το άκουσμα του θετικού αποτελέσματος, έφηβος (13 ετών) τότε, είπα στην οικογένεια μου ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΚΙ ΕΓΩ ΕΚΕΙ.

Η πρόταση της Ελλάδας είχε επίκεντρο τον άνθρωπο και βασικό στοιχείο την Ελιά. Ένα παγκόσμιο σύμβολο ειρήνης, ελευθερίας, πολιτισμού. Δέντρο Ιερό της Μεσογείου, χιλιάδες χρόνια τώρα. Με λάδι έτριβαν τα κορμιά τους οι αθλητές πριν τρέξουν. Το λάδι είναι η βασική τροφή μας. Με κλαδί ελιάς, ήταν κατασκευασμένος ο γνωστός σε όλους μας κότινος, με τον οποίο στεφάνωναν τους νικητές στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Για αυτό τον λόγο ο κότινος ήταν το σύμβολό της Ελλάδας και της Αθήνας το 2004. Άλλωστε Ελιά δώρισε η Θεά της Σοφίας Αθηνά στην πόλη και την λάτρεψαν οι κάτοικοι της και έδωσαν στην πόλη το όνομα της. Αθήνα. Μια αγριελιά φύτεψε ο μυθικός πατέρας των Ολυμπιακών Αγώνων Ηρακλής στην Αρχαία Ολυμπία.

Η συναισθηματική φόρτιση ήταν μεγάλη αφού ήξερα και παρακολουθούσα από πολύ μικρή ηλικία τους αγώνες που έκανε η αείμνηστη και αγαπημένη μου Μελίνα Μερκούρη, ως Υπουργός Πολιτισμού, για το θέατρο, τον πολιτισμό, τις τέχνες, την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα πίσω στο σπίτι τους, καθώς επίσης και την διεκδίκηση των Ολυμπιακών Αγώνων που μέχρι τότε δεν υπήρχε κάποιο θετικό αποτέλεσμα.

Δυστυχώς δεν πρόλαβε ποτέ η Μελίνα να ακούσει τα χαρμόσυνα νέα πως οι Ολυμπιακοί Αγώνες επέστρεψαν ξανά στο σπίτι τους, στην χώρα που τους γέννησε, την Ελλάδα, αφού πέθανε 6 Μαρτίου 1994.

Ο σκηνοθέτης, ο χορογράφος, ο ζωγράφος, ο μάγος ποιητής της εικόνας, Δημήτρης Παπαϊωάννου μας πρότεινε μια τελετή διάφανη λιτή όπως και ο ελληνικός πολιτισμός ο οποίος γιορτάζει διαχρονικά. Μια τελετή την οποία ζήσαμε μέσα από μια ζεστή αγκαλιά παρέα με τις μνήμες,  μας πρότεινε ένα ταξίδι στο όνειρο, ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο του χθες που καθορίζει το σήμερα και προσδιορίζει το αύριο. Μας ζήτησε να βιώσουμε και πάλι τον πολιτισμό μας, διαχρονικό, επίκαιρο μέσα από τα σύμβολα και τις αξίες του που δίδαξαν και επηρέασαν και μέχρι τις μέρες μας εξακολουθούν να επηρεάζουν την ανθρωπότητα. Άλλωστε όπως είπε και η Μελίνα Μερκούρη ο Πολιτισμός μας είναι το σημαντικότερο και πολυτιμότερο αγαθό μας.

Μοναδική η εμπειρία που έζησα τότε στην Τελετή Έναρξης των Αγώνων αφού ενσάρκωσα τον ρόλο του Μεγάλου Στρατηλάτη Αλέξανδρου. Μια από τις μεγαλύτερες μορφές του παγκόσμιου πολιτισμού που μετά το θάνατο του η ανθρωπότητα πέρασε στην ελληνιστική εποχή, μια εποχή που ήταν ερωτευμένη με την φόρμα και την ομορφιά.

Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε, πως όλοι είμαστε φτιαγμένοι από το ίδιο μυστικό… Ένα ταξίδι στο σύμπαν του γαλαξία μας, ταξιδεύοντας μέσα από το γενετικό μας υλικό, που είναι ο πυρήνας κάθε μας κυττάρου. Ο τελικός χάρτης της ζωής μας. Ο κωδικός της ζωής μας. Το DNA είναι αυτό το μυστικό, που εξασφαλίζει την διαφορετικότητα μας, την ατομικότητα μας και παράλληλα αυτό που μας δένει με όλους τους συνανθρώπους μας…

Τρίτη 2 Αυγούστου 2016

Έναν κλωνί βασιλιτζιά / Άνθος Ροδίνης

Πότισε τη βασίλιτζιά
τζαι ράντισε απ’ έξω
δε με κρυφά, γλυτζιά-γλυτζιά
την ώρα πο’ να ρέξω.

Ένα κλωνί βασιλιτζιά
για μέναν κόρη κόψε
μυρίστου το τζαι δως μου το
ν’ αναστηθώ τζαι πόψε.

Ζηλεύκου σε πως σ’ αγαπώ
τζι οι όμορφες στα όρη
έφκα στην πόρτα να σου πω
μιαν καλησπέρα κόρη.

Έναν κλωνίν βασιλιτζιάν : Στίχοι του Άνθου Ροδίνη και του Μιχάλη Βιολάρη

Μπορείτε να το ακούσετε στον παρακάτω σύνδεσμο

ΕΠΙΝΟΗΣΕΙΣ (απόσπασμα) / Ροδίνης Άνθος

Σαφώς αποδεικνύεται πως είναι ικανοί 
για πράγματα απίθανα οι Αμερικανοί 
διότι απενόησαν κατ΄ ασφαλείς ειδήσεις
και κρέατα συνθετικά και μπείκον επίσης!
Ευτύχημα που έχουμε και κεφαλές σοφές 
που θα μας σώσουν όλους μας με τεχνητές τροφές 
και ίσως προχωρήσουμε με τρόπον θετικόν 
και εις την επινόησιν μυαλών συνθετικών 
γιατί στην κοινωνία μας, που είναι μαύρα χάλια,
υπάρχουν αναρίθμητα χωρίς μυαλό κεφάλια!