Τρίτη 2 Ιουνίου 2015

50 ΧΑΪΚΟΥ της Μαρούλλας Πανάγου στη Κυπριακή Διάλεκτο



1
Τα αμμάδκια σου
γιαλλούρικα, ουρανός
καθαρά σιόνι
2
Τα σιειλούδκια σου
κότσιηνα σαν κκεράζι
λαγού το γαίμα.
3
Τα αμμάδκια σου
του ουρανού τα άστρα.
Ενι το φως μου.
4
Η αγάπη σου
φωδκιά ,αστροπελέτζηιν
με τσουρουφλίζει .
7
Είσαι ο ήλιος .
Σαν εν μπορω να σε δω
σκότος πισσούρι
8
Άστρα τα μμάδκια
φεγγάριν το πρόσωπό
μέρα εσούνι
9
Φίλος πον πιστός
αδέλφι στην ψυσιή σου
πάντα κοντά σου .
10
Αν ήβρες φίλον
πον' αληθινός ,ίσιος ,
είσαι πάμπλουτος
11
Μέτρα τα λόγια
σκέφτου πρώτα τα λαλείς
τότες σύντησιε.
12

'Ηντα μπού ζητάς;
'Οφκερη πκιον η καρκιά
να σου την δώκω.
13
'Οφκερη η ψυσιή
τα φκιώρα μαραμμενα
έμπορ' αθθίσουν.
14

Στα λαλείς φόος !
Κάτι μου λαλεί ο νούς .
Πρέπει ν' ακρωστώ.

15
Ξέρω εν ψέμμα
στραβή κουφ' η αγάπη
να δεί αλήθκεια .
16
Εκαρτέρουσ σε
η ´έκτη μου αίστηση
εν εγελάστην
17
Αυτοσεβασμός
Μεν τον καταπατήσεις
ψηλά κράτηστον
18
Μεν βουράς ποττέ
πάντα η υπομονή
φτάνει σίουρα .
19

Μέλι τζι' αγάπη
έρωτά μου σου φέρνω
το “ναι” για να πείς.
20
Δκιώ την καρκιά
χάρισμάν σου αγάπη
μα πρόσεχέ την.
21
Το τι γυρεύκεις
δκιαβάζω στα μμάδκια σου
ζητάς αγάπη .
22
Εν γένεται πιον
να λακτήσει η καρκιά .
εν πεθαμένη.
23
Αγκαλιαστείτε
πάρτε τζιαι δώστε 'αγάπη
Θεού δωρεά.
24
Μες στην σιωπή
πάντα θωρείς, τα όσα
ο άλλος κρύβκει.
25
Πολλά είπαμεν
τωρά τόσην σιωπην !
Εν το καρτέρουν.
26
που εν οι λέξεις ;
τόσο τζιαιρό καρτερώ.
Να πεις κατιτίς.
27
Τρανταφυλιά μου
ποθώ τα τραντάφυλλα
μα' σιεις αγκάθκια.
28
Μουσκοκαρκιά μου
μυρωδκιά στην καρκιά μου
καρτερώ να'ρτεις
29

τα λόγια σου
κρασίν κουμανταρία
που με μεθύσαν
30
Τα μμάδκια σου
μ' όσα λαλούσιν τωρά
εμαγέψαν με.

31
Η αγάπη σου
αντιστύλλι δύναμης
για να κραδκιέμαι.
32
Να μεν σιαίρεστε!
γελά ο τελευταίος
πάντα περίτου.
33
Εν το καρτέρουν
να χαθείς σιελιδόνι
πόσο μου λείπεις
34
Ένι Απρίλης
τρανταφυλιά μου
έλα κοντά μου.
35
Λαλεί η καρκιά
αγαπώσε ψυσιή μου
είσ 'η ζωή μου.
36
Εν το χορταίνω
κάθη μέρα ν' ακούω
το “αγαπώ “σου
37
Να σαι κοντά μου
Τίποτε άλλον εγιώ
εν σου γυρεύκω.
38
Δίχα τον ήλιο
ένι η κάθη μέρα
σαν λείπεις εσού.
39
Εμεθύσαν με
τα γλυτζιά σου τα λόγια
σαν γλυτζιή κρασί .
40
η μυρωδκιά σου
γιασεμί μου θαμπώνει
τα μμάδκια, τον νουν.
41
Εκαρτέρουν σε
νά ' ρτεις ήλιος αυκής
να φέξ' η μερα
42.

Πολλά είπαμεν
λλία καταλάβαμεν
ποιά η αλήθκεια;
43
Αμα σε θωρώ
πελλανίσκω που χαρά
αν όϊ σβύννω
44
Σαν συντυχάνεις
κρέμμουμαι στα σιείλη σου
μεθκιά η καρδκιά .
45
Να σ'αγαπήσω
εν ήθελα μα γίνειν
τωρά τι καμνω ;
46
Πενταδάκτυλε
την καρκιά σου τρύπησεν
ο κατακτητής
47
Τζιερύνεια .Μόρφου
Λάπηθος ,Αμμοχωστος
ως πότε χώρκα .
48
Σε καρτερούμεν
ελευτερκά .Να δκοιώξεις
τον κατακτητή.
49
Ασπρο πεζούνι,
της ειρήνης εχάθης
κλαίει ο τόπος.
50

Τούτος ο τόπος
γρόνια κλαίει στον καμόν
της αδικίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου